Tuesday 16 August 2011

aLL aBoUt Me.. NewBornBby Blogger (iNitiaTeD bY mY BestFriEnDs)


"Macam mana aku boleh tertarik untuk buat blog hah???"
benda ni la yg bermain dlm fikiran aku setelah selesai aku set up pgi tdi.. aku sendri pun tk tau sebenarnya. haha...  aku dah lama tringin nak buat, tp serious malas pada asalnya... dengan tak pandai sama nak set up, nak decorate dll... tp yg boleh aku crita kat korang suma blog yg aku buat ni initiated by my bestfriends semalam dan juga sebelum ni... haha... 
          Cerita dia mcm ni... semalam lepas solat zohor mcm besa la mengadap netbook ni berfacebook.... ttiba ja my bestfriend Anis post on my wall "abu..dpt msg ako dak???nih ako nk p umh huda nih..jumpa ank kt umh huda k :)"..... hah??? (sambil sengaja menggaru kepada, huhu) aku pun dengan segera la p amik phone kat dlm bilik... aku dah agak dah phone out of battery... so mmg tktau apa2 la tentang event tu... dengan segera la jgak p cas semula phone tu... lambat sangt tunggu so aku reply kat fb je la.. hope anis tk p lg la rumah huda(bestfriend yg akan fly p India ari ni 16/8)... Alhamdulillah dia reply n kata dia dah nak keluaq p dah umah huda n tunggu aku kat sana... hah, kalam kabut la aku bersiap... depa dah sampai, aku kat umah lg... hahaha..
          Sampai2 ja umah huda(nasib bek faiz pernah tunjuk lokasi) aku call la lida(bestfriend yg stdy kat Jakarta) tuk confrmkan rumah... masuk2 ja umah terus kena “sound” ngan lida.. haha.. dia kata aku tk reply mesej dia, call tk angkat... hihi. Mmg la sbb aku switch off phone.. hehe.. sorry lida, anis dll.. sembang punya sembang huda, anis n lida dok bincang sal blog... depa kata ramai kawan2 ex-SMKJ ada blog.. aku dengaq je la depa dok sembag sal isu tu... ttiba salah sorang cakap “weh abu.... ag buat la blog” aku pun tersentak la... “hah??? Nak suh aku buat blog?? Nak buat apa?? Nak tulis pa??” lpas tu anis kot kata “mesti ag akan ada ramai follower nanti.. upload la resepi yg selalu ag masak tu”... hahaha. Bab ramai or sikit follower tu tk terlintas pun dlm kpala aku sbb aku pun tktau sangt sal blog nih... Terpikir gak aku, kalau aku ada blog pun, sure la resepi ja yg aku upload.. ah tk kisah la..apa2 pun boleh... atleast kalau org mintak resepi apa2 tkyah la aku susah2 dok taip kat fb or sms.. bgi ja link blog ni.. kan3...??
         Semalam sambil berfacebook aku sempat chat ngan my MEP coursemate Hazwan... aku tanya dia mcm mna nak setup blog, dia cakap tk tau... ayat yg tkleh blah yg keluar dlm chat box dri dia "nak jadi kaki  blogger lak ke??" hahahahaha(tergelak jap)... tk kisah la... dia kata lg " tanya la blogger2 tegar coursemate kita..... Fynaz, Zanie, Wawa, Kinah..." ha'ah kan.. betul jgak... diorang kan dah lma ada blog.. so mesti diorang lebih tera sal suma nih..... n tengah ari tdi nampak Fynaz online... so aku tanya la dia sal blog.. thanks Fynaz for helping...!! n the last person yg aku tanya adalah adik aku Faiz yg bru balik dri mesir bercuti kat sini... sok dia nak datang rumah... yeaaayy!!! so senang sikit la nak blajar dri dia.. ada gak geng sok.. boleh sembang2.. kalau tk bosan dok rumah sorang2.. bagus2... n finally kpada blogger2 n kawan2 yg arif sal suma ni, aku harap dapat la korang beri tunjuk ajar kt aku.. tQ

2 comments:

  1. yeay, bakar dah ade blog. jangan lupa follow blog aku ye..
    www.great-click.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. dah follow.... ag kinah n zanie.... follow jgak blog aku tau... haha

    ReplyDelete